کد مطلب:41760 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:139

تحویل اسرار











پیامبر خدا(ص) فرموده بود، كه برای غسل او از چاه غرس[1] آب تهیه كنم، آن هم به مقدار هفت مشك ؛ و نیز فرموده بود: چون كار غسل پایان گرفت هر كه را كه در منزل بود، بیرون كن و آنگاه نزدیك جنازه من بیا و دهان خود را بر دهان من بگذار و از هر چه خواهی پرسش كن، از رخدادها و حوادثی كه تا روز قیامت در پیش است (كه همه را به تو خواهم گفت).

من نیز چنان كردم و اوهم از هر چه كه دانستنی بوده پرده برداشت و از حوادث آینده تا لحظه برپایی قیامت آنچه كه مربوط به فتنه ها و آشوبها بود آگاهم كرد. اكنون هیچ گروهی نیست جز آنكه پیروان حق آنها را از باطلشان می شناسم.

قال علی بن ابی طالب: امرنی رسول الله (ص) اذا توفی ان استقی سبع قرب من بئر غرس فاغسله بها فاذا غسلته و فرغت من غسله اخرجت من فی البیت، قال: فاذا اخرجتهم فضع فاك علی فی ثم سلنی عما هو كائن الی ان تقوم الساعه من امر الفتن (قال علی (ع)) ففعلت ذلك فانبانی بما یكون الی ان تقوم الساعه و ما من فئه تكون الا و انا اعرف اهل ضلالها من اهل حقها.[2] .

[صفحه 283]



صفحه 283.





    1. چاهی است در بخش شرقی مسجد قبا. امروز نیز همان چاه و اطرافش به همین نام شهرت دارد. (قاموس المحیط). از بعضی روایات چنین بر می آید كه آن چاه به خود حضرت حضور داشته است.
    2. بحار،ج 22، ص 517؛ مستدرك الوسائل، ج 2، ص 192.